I Want to be a Major Player in Industry

Wednesday, June 20, 2012

Debaran buatku...keluarga mata hati bro....

Aku berehat bersama isteriku yang pertama di rumahnya,sempat aku membawa kereta klasikku volvo 244 tahun 1980 yang juga ku panggil sebagai "Gebeh",menservisnya,mengisi gas aircondnya,membuat stiker barunya secara custom di kedai stiker,setelah siap semuanya aku membawa isteri dan puteri-puteri ku merentas putra Jaya menuju shah alam,lalu singgah membeli belah di shah alam,lalu meneruskan perjalanan bersama si gebeh menuju kelang pula,sempat kami sekeluarga pergi ke kawasan pasaraya borong GM di kelang,tiba-tiba aku dikejutkan dengan satu panggilan menerusi telefon isteriku yang pertama iaitu panggilan daripada isteriku yang lain,kak abg mana?kenapa saya call abg tak angkat,lalu diserahkan telefon tersebut kepada ku<lalu aku menjawab.... Tel abg bateri out,patutla katanya lagi saya call abg voice mail... sekarang kereta terbakar di lancang katanya lagi,apa lagi saya larilah selamatkan diri dan anak-anak,katanya lagi.... saya kata tak apa la asalkan u dan anak-anak selamat,lalu dia menelefon plus ronda untuk menarik kereta tersebut ke perhentian tol yang berhampiran demi memastikan keselamatan terjamin...
Aku bergegas menuju ke tol karak.... selang beberapa sampailah aku di sana.... tersenyum ku lihat gadis si mata lolong melihat kehadiranku di sana... anak-anak ku menerpa lalu seakan mahu menceritakan segala-galanya yang berlaku kepada ku... lalu ku dapatkan bantuan trak towing,lalu ditunda keatas lori towing dengan persetujuan bayaran sebanyak RM 450,maka berjalan pulan la kereta menuju shah alam ke bengkel tempat biasa bro menservis kereta-kereta bro yang lain,bengkel khas untuk mercedes,Bmw dan kereta import yang lain....
Aku gembira yang penting keselamatan keluargaku,kerana mereka lebih berharga dari segala-galanya...

No comments:

Post a Comment