I Want to be a Major Player in Industry

Sunday, January 2, 2011

Mencorak dimensi Baru 2011

Melangkah di Lembaran 2011,aku mempersiapkan diri menanam semangat diri Melayu Islam ZT Bro Senior itu hebat....... Menyusun saf pejuang Terbilang berjuang demi menebus maruah diri,keluarga,agama dan bangsa serta Negara..... Di tahun 2011,cabaran sebagai pejuang telah bermula seawal 1 jan 2011....... cabaran Tahunan yang disediakan oleh pihak syarikat iaitu mengerjakan Umrah,Los Angeles,Rome dan juga India... tak terkecuali fast track untuk percutian ke Bali.....cabaran khas buat pejuang baru untuk tempoh sehingga jan accounting month..... Pertamanya bro harus memaksi diri percaya dengan kehebatan diri agar matlamat menjadi semakin mudah bilamana kita yakin dan percaya.... bahawa kita antara deligasi yang akan turut sama menjengah ke negara-negara tersebut.... kerana ia telah aku lakukan untuk kesekian kalinya....
Kata orang langkah seribu bermula dari langkah pertama...dan berhati-hati dengan impian anda,kerna ia akan datang kepadamu tanpa pedulikan orang lain,takkala kita benar-benar mahukannya.....Pasang niat baik.....insyALLAH ia akan menjadi satu doa yang paling mustajab..... Pesan bijak pandai..Kita buat orang jadi hebat kita sepuluh kali hebat itu janji tuhan...... Andai hari ini aku tak punya apa-apa,usah gentar,kerna kita masih punya yang MAHA ESA..... berusaha dan bertawakal.... keluar dari kebiasaan nescaya kita akan jadi Luarbiasa....... kerna juga kita masih di kurnia akal dan fikiran...... tanamkan Think Big..you will never LOSE anything........   Andai suatu ketika dulu terlalu banyak kesilapan dan Keegoan dalam diri,syukur pada Tuhan,aku di beri kesedaran ini......aku belajar darikesilapan lampau.....biar pun pengalaman itu guru yang paling kejam,namun ku akui terkadang ia seharusnya sebegitu...agar kita lebih menghargai apa yang kita miliki.....kita tidak akan rasa kehilangannya sehinggalah kita tersedar yang ia telah jauh daripada kita.... syukurlah..... I want to be a Major Player in industri....... masih segar di ingatan bro....inilah apa yang sebenarnya bro mahu capai...... berbekalkan prinsip.....Tenang,Yakin,Sungguh-sungguh dan Konsisten.... Moga ia akan dipermudahkan olehNYA...insyALLAH...... Aku mahu menjadi insan yang mencptakan sesuatu,aku sudah penat melihat sesuatu berlaku dan juga aku telah penat terpingga-pingga melihat sesuatu berlaku..........

Aku harus mencorak dimensi 4 Kepimpinan asas agar aku kembali ke landasan sebenar yakni:
1.Peribadi- Boleh dipercayaai
2. Interpersonal - Percaya
3. Pengurusan - Memberi Kuasa
4. Organisasi - Meluruskan

Serta akan ku perkasakan Fizikal,Mental dan Spiritualku..... demi mencorak Dimensi baru di Lembaran 2011 ini......... Berbekal Kuasa Minda orang kecil yang berjiwa BESAR...........

No comments:

Post a Comment