I Want to be a Major Player in Industry

Sunday, December 19, 2010

Aku Jatuh Lagi...Inilah Kehidupanku..

 



Takkala perkahwinan melewati hampir dua tahun aku di kurniakan seorang puteri....aku pula terlibat dengan kemalangan dengan sebuah lori tanker,aku terlantar di hospital hampir 2bulan... Mungkin tuhan masih menyayangi aku diatas tanggung jawab yang harus ku pikul di usia muda pada keluargaku.......... alhamdulilah panjang umurku.... syukur pada Tuhan yang maha Esa....Dan dalam kepayahan mengharungi liku perjalanan itu aku gagahkan untuk memiliki sebuah jentera usang demi keluarga... yang bersijilkan tarikh lahirnya pada tahun 80an.... itulah kereta pertama milikku Mazda 323 Hatch back.....Melewati usia perkahwinan 3tahun...badai melanda... dalam kegawatan ekonomi.... tamparannya juga kurasai, Syarikat mengalami masalah sehingga aku antara calon utama yang akan di berhentikan........Aduh.... kelam rasanya ... kemana harus ku pergi lagi... apa akan jadi kepada keluargaku......segala macam persoalan bermain di benakku............ akhirnya benarlah ia... memang aku telah kehilangan duniaku..... aku tiada lagi bertuankan pekerjaan itu...Aku membawa diri dan keluarga ku pulang ke kampung halaman dengan hanya berbekalkan jentera usang.... aku kembali seperti anak kecil yang tinggal bersama keluarga.... mengharap ehsan dan belas mertua.....Namun di hati tetap punyai tekad demi menebus maruah keluarga dan zuriatku.......Aku berkelana lagi dalam mencari kesinambungan dalam hidup.....kerana hidup ini satu perjuangan bukannya satu perjalanan..........Akhirnya berbekalkan pengalaman yang dimiliki hampir 5 tahun......... aku beroleh pekerjaan...Syukur aku kepada tuhan..... Namun aku terpaksa menerima kehidupan baru serta teman-teman yang asing bagiku....... ahhh.... jauh di selatan... namun itulah rezekiku....jangan sesekali mengeluh....rintih hatiku...

No comments:

Post a Comment