I Want to be a Major Player in Industry

Sunday, December 19, 2010

Keheningan Banjaran Crocker

 

Lama rasanya tak up date blog setelah Bro lupa pada pasword blog yg lama, jadi Bro terpaksa menyalin semula catatan blog lama ke blog baru,menjadikan ia seperti blog baru....
Dalam kelewatan ini aku sempat meluangkan masa ke Banjaran Crocker lebih kurang hampir seminggu,bertemankan unggas hutan jauh dari hiruk pikuk manusia.....
Melihat titisan embun bak permata di dedauan masa...... Terasa dingin bak salju.....
Masih mampu melihati kabus melitupi jalanan takkala melintasi Kimanis.....
terkadang melihatkan mereka tenang,aman dan damai biar pun tanpa jutaan duit di dalam poket,namun mereka seakan terlalu gembira dengan apa yg di miliki..... terasa bahagia,nyaman tanpa memikirkan apa-apa,terasa biar pun tanpa apa-apa masih mampu tersenyum.

Takkala di subuh hari Aku bangkit seawal 4.30 pagi menantikan kehadiran subuh yang hening,sujud memohon keampunan yang Esa,Ya Allah aku berdosa kepada MU dan semua,moga kau ampunkan segala dosa-dosaku di masa lampau dan Engkau peliharalah aku,dari segala macam kejahatan dan keburukan.

Takkala waktu menjengah jam 6pagi.... mentari seakan tak sabar menyinar,menerangi kegelapan semalam..... mendamaikan dan menenangkan,moga kelak aku akan setenang dan sedamai itu... biarpun di himpit jutaan masalah kehidupan..........

No comments:

Post a Comment