I Want to be a Major Player in Industry

Monday, December 27, 2010

TAWAKAL jalan terbaik.....








Tawakal jalan terbaik menghadapi dugaanNya...hati yang kosong selalu mengeluh kesah bertanyakan kepada tuhan mengapa suratan kehidupan mereka begitu susah untuk beroleh kesenangan dan sentiasa mendakap kesusahan,kepiluan dan kedukaan yang dirasakan tiada penghujungnya melainkan mati....
Namun bukan itu yang akan bro ucapkan malah rasa syukur dia atas setiap kesusahan dan keperitan yang bro hadapi..kerana tuhan tidak akan menduga hamba-hambanya melainkan hambanya itu mampu menangani dugaannya....
Malam semalam kurasakan  seakan lena tidurku... rupa aku mengalirkan airmata tak ku sedari entah dari bila.. aku bermimpi pulang dari Tanah Haram Mekah...lalu aku mengaji...sedap dan meruntun jiwaku,entah apakah maksudnya aku pun sendiri tak tahu...namun yang pasti aku menangis terasa sayu sangat-sangat hati ini.. Aku terjaga terasa basah pipiku..lalu ku berdoa padaNya moga aku sentiasa di dalam rahmatNya..mudah-mudahan aku insan kerdil lagi hina disisiMu..Ya ALLAH... Engkau peliharalah aku dari dosa...Takwa harus terus dipelihara dan dilaksanakan secara istiqamah,kelak Allah akan memberikan jalan keluar dan mencukupkan keperluannya....
Namun aku sentiasa bersyukur diatas nikmat IMAN dan ISLAM yang Engkau kurniakan buatku.....

No comments:

Post a Comment