I Want to be a Major Player in Industry

Sunday, December 19, 2010

Episod baru dalam kehidupan Bro Senior

 

Lewat 90an aku mengenalimu dunia perjuangan di dalam Industri...... bertekad demi memartabatkan maruah diri,keluarga agama dan bangsa...... itulah perjuanganku di dalam industri Insuran...Aku bermula sebagai agent biasa.... merangkak...bertatih.... berjalan hinggalah aku mampu berlari sepantas " Hidalgo". Biar bergegar seluruh alam.... bersama degupan setiap nafasmu....Di awal perjalan karier aku masih berjuang di dua arena.... arena perkilangan dan perniagaan...Namun aku tidak menoleh kebelakang.... berbekal kan semangat yang membara...dalam cuba berlari terkadang aku tersandung lalu terjatuh.....namun kesakitan tidak ku rasai langsung demi mengejar segala matlamat di hati.... Tahun pertama pembabitan di dalam industri aku ibarat manusia yang kesejukan di tengah Artik.... namun mengalah tidak sekali...... kerna prinsip pegangan selam ini sentiasa memmacu perjalanku....Tenang.Yakin.Sungguh-sungguh dn Konsisten itulah aku......Lewat tahun pertama syukur sentiasa mengiringi.... kerna kurniaan Rezeki aku mampu membuat pondok usang buat teduhan keluarga dan anak-anak....dan sebuah kereta baru mengantikan jentera usangku..... yang elah kehilangan daya dan upaya..... takkala berkhidmat dengan penuh dedikasi buat kami sekeluarga......... hari ini ia telah tinggal kenangan...8198 itu lah ia.... menurut fengsui cina bermaksud kaya.hidup.selamanya kaya......... Pasti aku akan berjuang di atas kepercayaan dan kehebatan diri.......kerna orang hebat juga adalah orang biasa,cuma yang membezakannya...mereka punyai impian yang luar biasa dan bertindak kearahnya.....

No comments:

Post a Comment