I Want to be a Major Player in Industry

Tuesday, December 21, 2010

Menata HATI...

Semalaman aku tak dapat melelapkan mata,entah apa yang bermain di kotak fikiranku,nak kata teringatkan mama,ternyata mama sedang lena di buai mimpi disebelahku,mungkin teringatkan mummy,tapi ternyata di siang hari tadi baru berbual panjang dengannya,mungkin teringatkan Haikal...agaknya ... hati kecilku berkata......
Ku lihat jam sudah menghampiri jam 3 pagi....
Tidurlah wahai mata... Tenanglah wahai sang hati pujuk ku sendirian...
Mungkin sebaiknya aku harus sentiasa  bersyukur atas kurnia ini dan mempertahankannya sepanjang hidup. tetapi kebanyakan dari kita lebih suka mengkhianatinya.... Subahanalloh....apa yang aku fikirkan.... lantas ku capai tasbih kayu koka yang ku beli takkala mengerjakan umrah suatu ketika dahulu....
Allah huma solli ala syaidina Muhammad...ku sebut berulang-ulang kali.... entah berpuluh kali..entah beratus kali barangkali.... sempat jua ku sebut kan Ya Razak.... Moga tuhan kurniakan rezeki buat kami......
Entah jam berapa aku terlelap...... namun dikejutkan seawal pagi oleh mama....
Sedang mama tidak tahu sebenarnya aku baru sahaja melelapkan mataku....
AKU selalu berpesan pada diriku sendiri agar SELALU MENATA HATI kerna betapa indah sekiranya kita memiliki qolbu yg sentiasa tertata terpelihara terawat dgn sebaik-baiknya. Ibarat taman bunga yg pemilik mampu merawat dgn penuh kesabaran dan ketelitian......
Agar hati sentiasa merasakan lapang tenteram tenang sejuk dan indah hidup di dunia ini,agar hati tidak merasa resah gelisah tak pernah bermuram durja tak pernah gundah gulana barang kemana pun aku pergi dan dimana pun berada ia sentiasa mampu mengendalikan hatiku......

Ya Allah..,
Berikanlah ketakwaan kepada jiwaku,
Sucikanlah ia,
Sesungguhnya Engkaulah sebaik-baik Dzat yang dapat mensucikannya,
Engkaulah yang menguasai dan yang menjaganya.

Ya Allah ya Tuhanku,
Aku berlindung kepada-Mu dari kelemahan,
Kemalasan, ketakutan,
Kekikiran, kepikunan,
Dan siksa kubur.
Ya Allah ya Tuhanku,
Berikanlah ketakwaan kepada jiwaku,
Sucikanlah ia,
Sesungguhnya Engkaulah sebaik-baik Dzat yang dapat mensucikannya,
Engkaulah yang menguasai dan yang menjaganya.
Ya Allah ya Tuhanku,
Sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu dari ilmu yang tidak berguna,
Hati yang tidak khusyu’,
Diri yang tidak pernah puas,
Dan doa yang tidak terkabulkan.”

Ya ALLAH moga engkau kurnia aku ..
kekuatan dan ketenangan itu.........
Sujud syukurku padaMu,
Aku mula merasakan akan nikmat KEMANISAN ITU.............
Biarpun hanya secebis kebahagiaan buatku...............

No comments:

Post a Comment