I Want to be a Major Player in Industry

Sunday, December 19, 2010

Terus Mencari kekuatan


Dengan segala macam rasa yang ku alami,rasanya dah terlalu tua untuk rasa takut dalam mengharungi sisa-sisa hidup yang tinggal.....
Dalam kepayahan mengharunginya banyak yang telah aku pelajari....benarlah kata orang " Hidup adalah gabungan antara bahagia dan derita. Ia adalah menguji keteguhan iman seseorang. Malangnya bagi mereka yang hanya mengikut hati tidak sanggup menerima penderitaan"...Aku akan bangkit dalam segala banyak perkara yang ku tinggalkan...

Aku akan jadi seperti apa yang aku pilih untuk fikirkan...namun ditatih diri dan hati ini agar sekiranya " jika jahat di balas kejahatan,maka itu dendam. Jika kebaikan di balas kebaikan itu adalah perkara biasa. Jika kebaikan di balas kejahatan itu zalim namun jika kejahatan di balas kebaikan itu adalah mulia dan terpuji".Ku susun langkah biarpun masih jauh pendakian ke puncak matlamat namun bermula jauh lebih baik berbanding mengalah.... benarlah sesungguhnya pengalaman itu adalah guru yang paling kejam kerana ia akan menguji dahulu kemudian mengajar...
teringat jua kata-kata seorang teman suatu waktu dahulu...katanya semalam adalah sejarah,hari ini realiti dan esok adalah misteri...namun bersangka baik itu satu doa,dan doalah senjata yang paling mustajab...namun aku berpegang kepada " Berusaha dan Bertawakal".... bertindak ke arah matlamat yang jelas.... Ku petik kata-kata Khalifah Abdul Malik bin Marwan katanya " Semulia-mulia manusia ialah siapa yang mempunyai adab,merendahkan diri ketika berkedudukan tinggi,memaafkan ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat....
" Hiduplah sesuka hatimu,sesungguhnya kamu pasti mati. Cintai siapa saja yang kamu senangi,sesungguhnya kamu pasti akan berpisah dengannua. Lakukan apa saja yang kamu kehendaki,sesungguhnya kamu akan memperoleh balasannya,dan ingatlah bahawa bersama kesulitan itu sentiasa akan timbul kesenangan....... insyallah. Biar hanya mampu bertatih,merangkak dan pastinya aku akan berjuang dari segala daya sudut.... aku akan kembali... Ya Tuhan Engkau kurniakan lah aku kekuatan itu.......... moga nanti apa jua yang ku lakukan memberi manfaat buat manusia sejagat.... dan sentiasa merendah dengan kerendahan hati terhadapMU....

No comments:

Post a Comment