I Want to be a Major Player in Industry

Sunday, December 19, 2010

Moga ia kegembiraan seisi Alam...

 


Lewat kemarin aku pulang untuk menjengah Mummy,aku mengambil penerbangan awal pagi,pagi itu mama menghantar aku ke airport bersama puteri-puteriku... walaupun aku terlewat alhamdulilah aku sempat menaiki penerbangan aku pagi itu.... selepas 2jam setengan penerbanganku..aku sampai ke destinasi yang di tuju.. Takkala aku sedang beratur di kaunter imigresen aku menghidupkan tel,tiba-tiba telefon ku bergetar tanda ada kemasukan pesanan ringkas,ku buka pesanan ringkas itu,lalu ku baca...Huby ani dah masuk hospital...setelah selesai di imegresen aku bergegas ke kaunter teksi di lapangan terbang tersebut untuk membeli tiket ke perhentian teksi yang seterusnya... aku menaiki teksi airport menuju ke perhentian teksi yang seterusnya,setelah 15minit aku sampai ke perhentian teksi tersebut... lalu ku tanyakan pemandu teksi untuk ke destinasi yang aku mahu pergi...pemandu teksi tersebut mengatakan bahawa aku perlu menunggu lagi 3 orang baru teksi tersebut akan bergerak ke bandar yang ingin aku tuju...

Kemudian aku memberitahu driver teksi tersebut yang aku mahu charted teksi itu seorang dengan bayaran 4kali ganda,aku meneruskan perjalanan menuju ke Hospital tempat mummy di masukkan...aku perlu menempuh perjalanan selama 2jam setengah lagi...aduh terasa penat juga bergegas untuk perjalanan yang pelbagai selama hampir 5jam setengah... Sampai di Hospital ku lihat Mum ada di luar,lalu ku berikan salam dan ku tanyakan perihal mummy..Mum memberitahu mummy ada di dewan bersalin semenjak jam 10pagi lagi...ku lihat jam menunjukkan hampir pukul 1 setengah...aku berjumpa ketua nurse meminta izin untuk berjumpa mummy barang sesaat,ku katakan kami telah tidak bersua hampir 3 bulan,alhamdulilah keizinan di berikan buatku...lalu ku berjumpa dengan mummy,jelas terpancar kegembiraan di raut wajahnya....ku cium dahi mummy tanda kasihku buatnya ku doakan agar ia selamat melahirkan cahayamata kami...
insyallah,ku tinggalkan mummy sendirian lagi... jam tepat 2.20 petang nurse memanggil aku untuk mengazankan bayi yang di lahirkan,syukur alhamdulilah...telah selamat lahir ia ke dunia...Dengan tenang bercampur gementar aku melangkah masuk mendapatkan baby,lalu ku azankan ia dan ku Qamatkan juga,di kesempatan itu ku jengah mummy kembali barang sebentar ku lihat mummy kelesuan..ku biarkan ia sendirian berehat seketika... Jam 6petang mummy di pindahkan dari dewan bersalin ke wad kanak-kanak ku turut serta di iring bersama 2 orang nurse...Menjelang jam 11malam ku tinggalkan mummy untuk pulang ke rumah... malam itu mummy sendirian di hospital,takkala aku sendirian di rumah....namun syukur alhamdulilah kerna lahirnya si kecil,mudah-mudahan penyeri seisi alam...bierpun ku tahu ada yang bersedih namun aku pasrah dengan ketentuanNya...

No comments:

Post a Comment