I Want to be a Major Player in Industry

Wednesday, December 22, 2010

Muzik hatiku....

Semalam sarat dengan segala tugasan yang di lakukan,aku melangkah pulang dari pejabat memecut laju lalu aku singgah ke butik Mama,singgah sebentar berehat sambil memonton tv cerita drama bersiri seribu cinta kalau tak salah bro di temani puteri bongsuku...... tanpa aku sedari rupanya azan Maghrib telah kedengaran,lalu aku bingkas bangun mengerjakan solat maghrib.... setelah selesai ku sambung semula menonton drama tersebut......tiba-tiba kedengaran suara puteri sulung dan puteri no 2 ku memecah suasana bersama mama masuk ke dalam butik,di bawanya bersama bungkusan yang berisi goreng pisang dan air kelapa..... aku pun turut serta menjamahnya bersama mama dan anak-anak.... Esok keputusan PMR keluar kata mama pada ku.... teringat aku akan puteri sulungku yang akan mengambil keputusan esok..... moga dia memperoleh keputusan yang baik bisik hatiku sendirian.......Aku tahu terlalu banyak tekanan yang di hadapinya...... pelbagai pertanyaan diajukan padanya terutamanya tentang apa yang berlaku padaku..... namun aku percaya ia juga setabah aku,namun aku berdoa agar dia mampu menghadapinya..... ahhhh..dia terlalu mentah untuk menerima dugaan ini...Moga Tuhan kurniakan ia kekuatan itu... jam menunjukkan pukuil 8.15malam... aku pun membantu mama menutup butik dan kami sama-sama pulang ke rumah...... Setibanya di rumah puteri bungsuku terus menghidupkan tv untuk menonton cerita kegemarannya yakni cerita korea he is beautiful..... namun entah kenapa aku keletihan..... lalu aku merebahkan badanku di dalam kamarku....... Rupanya aku terlelap tanpa melangsaikan hutangku mengerjakan solat isyak.......Tiba-tiba aku terjaga seakan ada suara memanggilku bangun..... kulihat jam menunjukkan pukul 2.20 pagi,aku terasa lapar lalu aku prgi ke ruang makan,ku lihat ada sayur lemak kubis kegemaran anak bungsuku,ada juga ikan masin dan juga telur goreng...sedapnya bisik hatiku... lalu ku nikmati juadah itu takkala jam terus bergerak pantas dalam keadaan bersendirian.....
setelah selesai aku pergi keruang tamu lalu ku hidupkan tv sambil menghisap rokok...kerana ia adalah kebiasaan aku,setelah selesai makan aku pasti akan menghisap rokok sebagai pelengkap....

setelah habis menghisap rokok aku bingkas bangun lalu ku matikan tv,lalu aku masuk ke kamar tidur,ohhhhhh rupanya aku belum solat isyak,lalu aku masuk ke bilik air di dalam kamar tidurku untuk mengambil wuduk lalu ku tunaikan solat isyak....sesudah itu aku terus sembahyang hajat....ku mohon pada tuhan agar diampunkan segala dosa-dosa kami,memohon petunjuk dan hidayahNya,memohon agar kami dikurnia Rezeki yang halal dan berkat,memohon kesejahteraan keluarga-keluarga ku serta moga-moga puteri sulungku mendapat keputusan yang baik di dalam PMR.....Kurebahkan badan diatas katil namun entah kenapa masih sukar melelapkan mata,mungkin aku dah tidur terlalu lama kot....bisik hatiku... lalu ku buai hatiku dengan zikir dan selawat keatas nabi hingga aku terlena kembali tanpa aku sedari...........Aku tersedar takkala suara mama mengejutkan untuk mengerjakan solat subuh......... seawal pagi mama dan Puteri sulungku telah bersiap untuk ke sekolah untuk mengambil keputusan PMR... Aku seperti biasa bersama puteri bungsuku ada di rumah melayannya sambil menonton tv,sentiasa bertukar channel mengikut kehendak hatinya tanpa sebarang bantahan dariku....ku lihat jam hampir menunjukkan pukul 11.30pagi,tiba-tiba kedengaran deruman enjin kereta memasuki halaman rumahku.... oh itu mama balik kataku pada puteri bungsuku...pergi buka pintu kataku padanya...Terlihat sahaja wajah puteri sulungku,aku bertanya " Macamana kak" lalu di hulurkan slip keputusan PMRnya pada ku...... alhamdulilah syukur walaupun mungkin tak sebaik keputusan orang lain,namun aku tetap bersyukur kerna ku tahu ia telah mencuba yang terbaik berjaya mengharungi biar pun dengan pelbagai tekanan yang kuat buat dirinya... 6A 1B 1C..... itulah keputusan yang tertera..... subjek Bahasa English-B dan Matematik-C,namun aku sentiasa bersyukur padaMu dengan apa yang kumiliki hari ini....kerana kalian semua adalah Muzik hatiku...........

No comments:

Post a Comment