I Want to be a Major Player in Industry

Sunday, December 19, 2010

Aku keletihan.....

 







Aku baru pulang dari Utara untuk urusan kerja,beberapa hari di sana dengan pelbagai ragam dan suasana,ku sangka kan di sana aku boleh berehat sambil menenangkan minda,ternyata sangkaan aku meleset badanku letih,mindaku lesu.... apa yang di katakan berehat takkala semuanya berkecamuk,ada ketikanya di sana aku sendirian di tepi pantai merenung jauh masa depanku....tanpa ku sedar rupanya masa pantas berlalu,terkejut aku kedengaran azan subuh mengejutkan aku.... bersama teman setiaku si Dunhill semalaman,ketika malam sedang beredar takkala semua sibuk menikmat kerancakan piala dunia... aku seakan tak peduli semua itu....
Hari ini aku masih sendirian di rumah..terasa hambar bilamana semua seakan tak peduli akan kepulanganku.... tiada rasa,hambar terhadap diri,itulahlah yang ku rasakan...
Sedih,geram,benci,marah semuanya ku rasai ketika ini.....
aku gerammmmmmmmmmmmm........................... terasa semuanya seakan sampah...........
Tapi aku harus menjadi seorang yang berhati kejam.... kerana dunia ini sememangnya kejam......
Dunia ini terlalu berani..... menghukum atau memberi ganjarannya..... buat yang berhak.....
Jangan takut..... jadi berani.... kerana hakikatnya ia sememangnya begitu....
Usah menangis tiada lagi tangisan buatku..... kering sudah air mata,terkadang malah kebencian memacu hidup...... bagaimana harus mampu ku penuhi dengan kasih sayang........ bilamana tiada lagi kasih buatku....
aku menyayangi dan mengasihi biarpun buat hanya diri sendiri.... kata orang jagalah diri sebaik mungkin,sebelum menjaga orang lain.......
Jangan lah kita berpura menyayangi takkala orang membenci sebenci-bencinya....
Terus tanpa menoleh.... terkadang rasa hari adalah yang sebenarnya... biarpun selalunya pahit akibatnya.... namun terkadang itu yang menenangkan dan mengembirakan....

No comments:

Post a Comment